Beste gebruikers van de afstandstolkendienst,
Onze leverancier nWise AB heeft onlangs een nieuwe update gelanceerd voor de app “MyMMX tc CAB” voor iOS.
Deze update lost de problemen (bug fixes) op voor onze iOS klanten die niet kunnen aanmelden op Telenet 4G-netwerken.
We raden U aan om deze update te laten uitvoeren: klik hier
|
Beste gebruiker van de afstandstolkendienst,
Zoals vorig jaar schakelt de afstandstolkendienst in de grote vakantie over op een andere regeling:
- Vanaf dinsdag 03/07 tot en met vrijdag 24/08 is 1 tolk aanwezig van 08.30 tot 12.30 van maandag tot vrijdag
- De dienst is gesloten tijdens alle namiddagen.
|
|
|
|
|
|
Afstandstolkendienst is vandaag extra open tussen 17u00 en 19u00. Zo kunt u bellen naar nr 1771 van het crisiscentrum. De tolk kan enkel gebruikt worden om het crisiscentrum te contacteren.
Het CAB probeert ook tijdens de volgende dagen vrije afstandstolken te vinden en in te zetten. Gelieve daarom vanaf nu de kalender van de afstandstolkendienst iedere dag goed te bekijken : link naar kalender.
Uitleg over bellen naar 1771 met MMX :
zie MMX nr 1771 crisiscentrum.
|
|
|
Nwise lanceerde in september een upgrade voor myMMX.
De PC gebruikers zullen de nieuwe versie myMMX 6.5 moeten installeren om de afstandstolken te kunnen gebruiken.
Deze upgrade zorgt voor:
Een callback function (terugbel functie)
Eenvoudige login
Een heldere layout
Meer info: afstandstolk@cabvlaanderen.be
|
NIEUWS!!!!!!!!!!!!!
In de week van 8 – 12 juni helpt de FOD Financiën voor het eerst doven en slechthorenden met het invullen van hun belastingaangifte.
Dit via een tolk op afstand.
Waar?
Klik hier
Hoe? Wat?
|
Bellen via de afstandstolk maar je houdt niet van een wachtrij?
Probeer het eens op een woensdag namiddag en donderdag voormiddag.
|
|
HOERA –OPEN OP WOENSDAG NAMIDDAG
Vanaf 1 september is de afstandstolken dienst opnieuw open op woensdagnamiddag.
Dit van 13u tot 17u.
Bellen!!!!
|
Nwise, het Zweedse software bedrijf van MyMMX voert een server update uit.
Dit is enkel voor de myMMX webclient (https://vi.cabvlaanderen.be/user).
Op donderdag 8 mei vanaf 14u is het bellen via webclient MyMMX niet mogelijk.
De afstandstolkendienst is op dat ogenblik gesloten. Het kan wel problemen geven als je met elkaar wil bellen.
De storing zal ongeveer ongeveer 1 uur duren.
In de late namiddag kunnen er ook nog storingen zijn.
Bellen via myMMX tc app (Android en iOS) en myMMX op Windows PC kan wel.
|
Goed nieuws!
Bellen naar de afstandstolk dienst via je iPad, iPhone, iPod touch (*). Het kan.
Zie: https://itunes.apple.com/be/app/mymmx-tc/id667469675?mt=8.
Of ga meteen naar de app store en zoek myMMX.
De app is gratis.
Let wel: om te bellen log je in met je sip adres (**) en wachtwoord.
Veel plezier!
(*) 'myMMX tc voor iOS' vereist iOS 5.0 of hoger. Compatibel met iPhone, iPad, and iPod touch. De app is geoptimaliseerd voor iPhone 5.
(**) inloggen met volle sip adres zoals voornaam.familienaam@vi.cabvlaanderen.be
|
Op 9 april voert de provider van het afstandstolken een extra aanpassing uit naar nieuwe hardware. Waarschijnlijk zult u geen problemen ondervinden bij het inbellen.
Als u toch een probleem hebt : het CAB verontschuldigt zich voor het ongemak.
|
|
Afstandstolk op de werkvloer?
Bij meubilering Saelens is het vanzelfsprekend.
Het vergemakkelijkt elke interactie en beklemtoont de talenten van de dove werknemer.
Afstandstolken is bovendien gratis en heel makkelijk.
Voor dove en horenden.
Een voorbeeld.
Zie hier een reportage in twee delen op kanaal z: http://player.vimeo.com/video/90589198
Meer info over het afstandstolken: afstandstolk@cabvlaanderen.be
|
|
Een wachtwoord en een gebruikersnaam maar het tolken op afstand nog niet geprobeerd?
Waarom?
Laat het ons weten:
|
Jullie reactie is erg belangrijk.
Om het afstandstolken te verbeteren.
Vanaf januari testen we nieuwe uren.
Interessant?
Of helemaal niet?
Laat het ons weten.
|
Vanaf oktober 2013 heb je ook in Nederland afstandtolken.
Eind februari bezocht het CAB deze dienst.
Ideeën en kennis uitwisselen over de landsgrenzen heen.
|
|