Beste gebruikers van www.tolkaanvraag.be,
Het CAB vindt het belangrijk om te blijven investeren in de verbetering van www.tolkaanvraag.be. In de komende maanden zullen we stapsgewijs enkele verbeteringen aanbrengen aan deze website.
Dinsdag 3 december 2024 zal deze website alvast een eerste aanpassing krijgen waardoor we mogelijk even ontoegankelijk zijn nà de kantooruren.
Ten laatste vanaf woensdag 4 december 2024 werkt alles terug normaal en kan je – als tolkgebruiker en tussenpersoon – enkele verbeteringen ontdekken wanneer je een tolkaanvraag indient:
- Het soort tolkuren is niet automatisch aangeduid bij indienen van een nieuwe aanvraag als de tolkgebruiker meerdere actieve tolkuren heeftVoorheen was in de lijst met tolkuren de eerste optie automatisch aangeduid. Hierdoor werden regelmatig tolkaanvragen ingediend op het verkeerde soort tolkuren. Doordat men nu verplicht zal zijn om zelf het soort tolkuren aan te duiden, zullen er minder tolkaanvragen worden ingediend op het verkeerde soort tolkuren.
- Type tolk optie ‘afstandstolk’ wordt niet meer weergegevenEnkele jaren geleden was het mogelijk om een afspraak te boeken bij de afstandstolkendienst van het CAB. Om die afspraak in te plannen, kon je een tolkaanvraag indienen met tolktype ‘afstandstolk’.
Wil je gebruik maken van de afstandstolkendienst? Dan kan je vrij inbellen tijdens de openingsuren. Een afspraak boeken is niet meer mogelijk.
Wil je een tolk aanvragen die online voor jou tolkt, dan vul je tolktype ‘schrijftolk’, ‘tolk VGT’ of ‘anderstalige tolk’ in en start je het onderwerp van je tolkopdracht met ‘ONLINE’. - De adressen uit je adresboek worden voortaan op alfabetische volgorde weergegeven bij het indienen van een nieuwe aanvraag.
Onze verontschuldigingen voor het ongemak dat je mogelijk ondervindt tijdens deze aanpassing.
We hopen alvast dat deze verbeteringen een positieve invloed hebben op je gebruikservaring van www.tolkaanvraag.be.
Met vriendelijke groeten,
Het CAB-team