Bij opstart van een nieuw schooljaar bezorgt de contactpersoon (of gevolmachtigde) zo snel mogelijk onderstaande gegevens aan het CAB via e-mail:
- Zullen de tolkaanvragen ingediend en opgevolgd worden door de contactpersoon of geeft de contactpersoon volmacht aan iemand anders (bv. meerderjarige student, ouders, leerlingenbegeleider, …) om de tolkaanvragen op te volgen?
- Is er een tolk nodig tijdens de eerste schooldag(en)? Graag ook vermelden indien géén tolk nodig is.
- Welk tolktype wil de leerling gebruiken? ST, VGT of een combinatie van beide?
- Wat zijn de standaard lestijden (bv. maandag lesuur 1 van 8u30-9u20, lesuur 2 van …)
- Reeds gekende lesvrije dagen en dagen met een alternatieve planning (bv. examenperiode, extra muros, sportdag, …)
- Leslocatie en parkeermogelijkheden voor de tolk
- Wanneer is een tolk nodig (zodra daar zicht op is: lesrooster met vak, lesgever, lokaal en gewenst tolktype)
- Voorkeurtolken in volgorde van voorkeur
- Indien reeds onderlinge afspraken gemaakt zijn met tolken: welke tolk zal wanneer komen tolken?
Bij vragen en/of onduidelijkheden, kan je altijd nog terecht bij ons.